Szkolny DzieÅ„ JÄ™zyka Ojczystego – 24 lutego 2020 r.
Motto:
„Polszczyzna Å‚Ä…czyÅ‚a w przeszÅ‚oÅ›ci i Å‚Ä…czy dziÅ› wszystkich Polaków, bez wzglÄ™du na miejsce zamieszkania, wiek, poglÄ…dy polityczne i wszelkie inne różnice czy odrÄ™bnoÅ›ci.Nie ma innego dobra tak powszechnego i tak ważnego dla nas wszystkich, jak jÄ™zyk ojczysty.”
Uczestnicy: uczniowie klas IV – VIII
Miejsce: sala gimnastyczna
Cele:
- uwrażliwienie na piękno ojczystego języka,
- popularyzacja literatury polskiej i obcej (kanon lektur),
- wykorzystywanie wiedzy i umiejętności w praktyce,
- kształtowanie postawy i poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur,
- kształcenie właściwych zachowań społecznych (promowanie zasad fair play).
Nagrody:
- słodycze za I, II i III miejsce w konkursie dot. lektur oraz w konkursie na plakat,
- dyplomy.
Przebieg:
Powitanie, krótka informacja nt. historii i znaczenia MiÄ™dzynarodowego Dnia JÄ™zyka Ojczystego.
Konkurs „Z lekturami za pan brat”.
Podsumowanie I etapu konkursu ortograficznego – "Corrida ortograficzna”.
Uczniowie na zajÄ™ciach z wychowawcÄ… przygotowujÄ… plakaty, które zostanÄ… ocenione przez powoÅ‚anÄ… komisjÄ™ i zaprezentowane w Szkolnym Dniu JÄ™zyka Ojczystego. Prace należy zÅ‚ożyć u p. Teresy Å»ukowskiej lub p. Agnieszki CiekliÅ„skiej do 21.02.2020 r..
B. Konkurs „Z lekturami za pan brat” – 24.02.2020 – 2. i 3. godzina lekcyjna.
W konkursie uczestniczÄ… 3-osobowe reprezentacje klas IV – VI.
Każda drużyna losuje kolejno po 5 pytań dot. lektur wymienionych w załączniku.
Odpowiedzi ocenia jury konkursowe.
Przyznawanie punktów:
- za poprawną samodzielną odpowiedź drużyna otrzymuje 2 punkty,
- za poprawnÄ… odpowiedź po konsultacji z klasÄ… – 1p.,
- za niepeÅ‚nÄ… lub niepoprawnÄ… odpowiedź, także po konsultacji z klasÄ… – 0 p.