Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Z wizytą w mieście pierników i Kopernika

16 czerwca wybraliśmy się do Torunia. Po dość długiej podróży autokarem wyruszyliśmy uliczkami starego miasta do Żywego Muzeum Piernika. Tam przywitał nas mistrz piernikarski, Łukasz, który wraz z towarzyszącą mu wiedźmą zapoznał nas z historią i tajnikami wypieku tych słynnych toruńskich ciasteczek. Następnie każdy z nas, pod okiem mistrza Łukasza przygotował swój własny piernik, który został wypieczony w "starym" elektrycznym piecu. Na koniec wizyty obejrzeliśmy pierwsze maszyny służące do taśmowej produkcji tych miodowych specjałów, zaś później chętne osoby mogły udekorować piernikowe serce wg instrukcji kuzynki Wiedźmy. Niektórym wyszły prawdziwe cudeńka. Nie obyło się oczywiście bez zakupu pamiątek w miejscowym sklepiku.

Wymęczeni i wygłodniali po "ciężkiej" pracy udaliśmy się na załużony obiad, a później, juz z nowymi siłami na zwiedzanie Strego Miasta. Oprowadzał nas przesympatyczny przewodnik, ubrany w strój historyczny. Aby spacer był ciekawszy, zostaliśmy podzieleni na trzy grupy, a każda grupa otzrymała karty z zadaniemi do wykonania podczas wędrówki. Musieliśmy wykazać się czujnością, spostrzegawczością oraz uważnym słuchaniem, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Wszyscy wypadliśmy świetnie, różnice w punktacji na koniec zwiedzania były minimalne.

Pobyt w Toruniu zakończyliśmy pysznymi lodami i wspólnym zdjęciem przy fontannie pod ratuszem staromiejskim. Wycieczka była ciekawa i bardzo nam sie podobała :)

klasa V

Data dodania: 2021-06-18 13:15:00
Data edycji: 2021-06-18 13:26:02
Ilość wyświetleń: 357

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!